Universitatea din București este parteneră într-un proiect european de tipul Erasmus + – Enhancing quality in innovative higher education about consumer awareness (Consume-aware)– care își propune realizarea unei platforme de e-learning și a unei aplicații mobile prin intermediul cărora cetățenii europeni pot avea acces la informații referitoare la experiențele de consum din spațiul european.
Proiectul reunește profesori cu experiență în diverse domenii: marketing, IT, terminologie de specialitate și drept, un punct forte al acestui proiect.
Echipa Universităţii din Bucureşti este formată din: prof. dr. Diana Ioniţă, prof. dr. Magdalena Iodache-Platis şi conf. dr. Daria Protopopescu, alături de parteneri din instituţii de învăţământ superior de prestigiu din spaţiul UE şi non-UE: Howest (Belgia), Seinajoki University of Applied Sciences (Finlanda), IAE Savoie Mont Blanc (Franţa), Univerita degli Studi di Trento (Italia), Universitatea din Bucureşti (România), Isik University (Turcia), Budapest Business School (Ungaria). Proiectul este coordonat de University of Economics, Katowice, Polonia.
Desfășurat pe parcursul a trei ani (2016-2019), proiectul își propune realizarea unei platforme de e-learning și va cuprinde atât varianta e-book, cât și cea tipărită a cărții Consumer protection standards in Europe.
Nu în ultimul rând, va fi dezvoltată o aplicație mobilă care să faciliteze accesul consumatorilor europeni și non-europeni la numeroase chestionare referitoare la drepturile consumatorilor din spaţiul UE, filme video cu studii de caz, precum și link-uri către diferitele situaţii și soluţii ale problemelor semnalate de către consumatori.
În cadrul proiectului, pe parcursul celor trei ani, Prof. Dr. Diana Ioniță și conf.dr. Daria Protopopescu au următoarele responsabilități: redactarea unui glosar terminologic pentru cartea tipărită și pentru manualul online, efectuarea studiilor de caz, însoțite de filme video, redactarea de chestionare și prelucrarea datelor și testarea chestionarelor din aplicația mobilă.
Studenții Facultății de Limbi și Literaturi Străine și ai Facultății de Administrație și Afaceri vor putea avea acces la diverse studii de caz referitoare la experiențele de consumatori ale cetățenilor care călătoresc în spațiul UE și non-UE.
Pe de altă parte, proiectul are și o dimensiune socială, consumatorii europeni si non-europeni vor putea beneficia de informații cu privire la experiențele consumatorilor din spațiul european.
Reprezentanții Universității din București sunt implicați activ în dezvoltarea și implementarea acestui proiect, care va aduce un plus de valoare atât activității didactice a Universității din București, de care vor beneficia studenții Departamentului de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Limbi și Literaturi Străine și studenții Facultății de Administrație și Afaceri, cât și experienței de consumator a cetățenilor care călătoresc în spațiul UE și non-UE.